#praktyka #wiedza #czynia #mistrza

Badawcze bullshit bingo, czyli czego się ODuczyłem korzystając z badań w praktyce po stronie klienta

Czwartek, 21.X., godz. 12.35, sesja BADANIA I ZMIANY
W praktyce badań marketingowych w wielu kwestiach panuje błędny, w moim przekonaniu, konsensus dotyczący zarówno podejścia do procesów badawczych jak i operacjonalizacji problemów badawczych. Spora część z nich jest sprzeczna z aktualną wiedzą dotyczącą poszczególnych problemów badawczych, a tym samym prowadzi czesto do podejmowania błędnych decyzji.
W ramach gry w badawcze bulshit bingo zajmę sie takimi pojęciami jak #lejek, #insight, #koncept, #purchaseintent. Wszystkie stosujemy czesto i w moim przekonaniu i doświadczeniu równie często błędnie. Skupię się głównie na badaniach innowacji, bo ich sukcesy lub błędy są najłatwiej weryfikowalne.
Przykłady (zanonimizowane) realnych badań przeprowadzonych dla rynku piwa, zgeneralizowane doświadczenie z dziesiątek badań prowadzonych od zalążka pomysłu do jego realizacji w rynku; badania/teorie marketingowe – szczególnie neuro, ekonomia behawioralna, learningi shopperowe.
Jeśli mi się powiedzie to część ze słuchaczy przestanie bada ważne rzeczy w zły sposób, co ma szanse przełożyć się bezpośrednio na realne efekty biznesowe.
Stanisław Dzieduszycki
Head of research and insights team, Carlsberg
W badaniach od 15 lat, w Carlsberg od 6. Prowadził lub intensywnie uczestniczyl w dziesiątkach procesów badawczych dotyczących strategii, komunikacji, innowacji, opakowań, promocji itd. Część z nich wspomogła spektakularne sukcesy, część nie ustrzegla przed poważnymi błędami. Wszystkie były bardzo uczące.