#efektywność, #ścieżka zakupowa, #relacja z marką, #narzędzia, #akumulacja wiedzy, #benchmarki, #wydawca

Content marketing: od domniemanej do faktycznej efektywności

Piątek, 22.X., godz. 10.10, sesja MEDIA NOWEGO ŚWIATA
Content marketing może być czymś więcej niż atrakcyjnym wizualnie i modnym dodatkiem do działań marki w social media, ale ma szansę stać się częścią efektywnej, zintegrowanej komunikacji. Wiedza wynikająca ze sposobu oddziaływania content marketingu na różnych etapach lejka zakupowego daje szansę na odszukanie właściwego miejsca dla tego typu komunikacji np. w ekosystemie wydawców i być realną alternatywą dla marketera wobec oferty platform social mediowych.
W czasach planowania krótkoterminowego i presji na efektywność nawet najbardziej modny rodzaj komunikacji marketingowej wymaga udokumentowania swojej skuteczności. Tak jest chociażby z content marketingiem. Wyjście poza “wygodne” metryki mediowe, jak zasięg czy CTR stały się dla wielu ekosystemów prawdziwym wyzwaniem. Tym bardziej, że platformy social mediowe oferują już pomiar działań contentowych na poziomie marki czy lejka zakupowego. W prezentacji podzielę się 5 najważniejszymi odkryciami wynikającymi z 18-miesięcznych badań poświęconych efektywności komunikacji content marketingowej zrealizowanych w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska. Kilkaset projektów rocznie, a także m.in. dostęp do narzędzia Brand Metrics, pozwala dziś dużo precyzyjniej określić charakter i intensywność obecności marki w projekcie komunikacyjnym czy kryteria mediowe, które sprzyjają skuteczności przekazu. A to z kolei stwarza realną alternatywę dla polskiego marketera w zakresie doboru narzędzi i kanałów komunikacji, które nie tylko zaspokoją potrzeby narracyjne CMO, ale i uspokoją jego CFO.
Metawnioski z:
  • 49 pomiarów efektywności projektów content marketingowych zrealizowanych przy pomocy metodologii Brand Metrics (Brand Metrics) w BR RASP,
  • 14 pomiarów efektywności projektów content marketingowych zrealizowanych przy pomocy metodologii Content Efficiency Check (Neuroidea)
  • badanie efektywnej częstotliwości w content marketingu (Neuroidea/Ariadna).
  • 340 pomiarów kampanii display (Brand Metrics).
Z perspektywy wydawcy docierającego co miesiąc do 20 mln Polaków udało się zidentyfikować i rozwijać czynniki odpowiedzialne za efektywność kampanii contentowych, co zaowocowało zwiększeniem średniej efektywności kampanii contentowych realizowanych w BR RASP o 21% w skali roku. Z perspektywy klienta to dostęp do rekomendacji w zakresie sposobu i zakresu obecności marki w działaniach conntentowych zapewniających efektywną komunikację, co owocuje zmianą charakteru obecności marki, a także modyfikacji wymaganych w kampaniach KPI.
Marcin Nietrzebka
kierownik Działu Badań i Analiz Rynkowych w Biurze Reklamy RASP, Ringeir Axel Springer Polska
Z zamiłowania fotograf, z wykształcenia socjolog, od kilkunastu lat obserwuje i analizuje rynek mediów z perspektywy wydawcy. W ostatnim czasie rozwija badania efektywności działań marketingowych klientów w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska.