#kobiety, #emancypacja, #pokolenie silver, #przemiany społeczne, #energia kobiet, #potencjał marketingowy

Czy 60-tka to nowa 18-nastka czyli emerytura jako czas emancypacji kobiet w wieku 60+ na płaszczyźnie intelektualnej, towarzyskiej i finansowej

Piątek, 22.X., godz. 12.35, sesja SPOŁECZEŃSTWO CZ.2
Kobiety w wieku 60+ odzyskują czas, przestrzeń i zasoby, wykorzystując je w różnych obszarach życia. Podróże, shopping, imprezy i wyjazdy z “dziewczynami” to rzeczywistość współczesnych emerytek.
Emerytura to moment, w którym kobiety mogą na powrót zająć się sobą- dzieci odchowane, partnerzy odchodzą, umierają lub zapadają się w sobie, praca ma bardziej charakter dorywczy…wreszcie można skupić się na swoich potrzebach. Współczesne emerytki chcą korzystać z drugiej młodości, kupować produkty, które kiedyś były dostępne tylko w Pewexach – dziś kupując je z promocji w ramach aplikacji lojalnościowych. Nie żal im czasu na śledzenie okazji – mają go wreszcie pod dostatkiem. Chcą dobrych produktów, ale nie widzą sensu przepłacać. Smart shopping to dla nich wyraz gospodarności. Nurt body positive to nie dla nich – nie chcą starzeć się z godnością. Chcą nadal się podobać i są gotowe zainwestować w to duże pieniądze.
  • Badania etnograficzne z kobietami 60-75 lat
  • Dane dotyczące aktywności kobiet w Uniwersytecie Trzeciego Wieku
W jaki sposób mówić do kobiet 60+, żeby poczuły się adresatkami przekazu i chciały zaspokajać swoją potrzebę rozpieszczania się przy pomocy naszych produktów? Jakich atrybutów i kanałów używać?
Róża Dominiak
partner, Minds&Roses
Badaczka z 12-letnim doświadczeniem, specjalizująca sie w badaniach społecznych i marketingowych. Od marca 2021 współtworzy agencję Minds and Roses.