#badania #metodologie #digital #innowacje #badaniajutra

Gdzie słowo koreluje z procentami, czyli nowe metody mierzenia wpływu „digitalu” na markę

Czwartek, 21.X., godz. 13.20, sesja PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ – BADANIA PRZYSZŁOŚCI

Innowacyjna analiza integrująca dane behawioralne i deklaratywne pozwala oszacować realny wpływ dyskursu konsumenckiego na deklaratywny wizerunek marki – na przykładach opowiemy o tym jakie otwiera możliwości analityczne przed markami.
Analizy danych deklaratywnych, badań ilościowych i jakościowych są nadal jednym z kluczowych źródeł wiedzy o konsumencie i jego potrzebach. Wraz z rozwojem internetu marketingowcy zostali zasypani ogromną ilością danych behawioralnych i często do tej pory zmagają się ze skuteczną dla ich biznesu implementacją. Światy badań „tradycyjnych” i „digitalowych” to często całkowicie rozłączne historie.

Natomiast nasze doświadczenia badawcze pokazują, że optymalne dla zrozumienia konsumenta jest łączenie strumieni danych, które tłumaczą myśli konsumenckie, ale jednocześnie analizują spontaniczne zachowania. Podejście, o którym opowiemy na przykładzie caseów biznesowych (np. wejście sklepu Amazon do Polski, analizy rynku automotive), w innowacyjny sposób pozwala zrozumieć, jaki wpływ na wizerunek marki ma dyskurs konsumencki.

  • Case’y analityczne wykorzystujące nową metodologię: np. analiza wejścia sklepu Amazon do Polski
  • Autorskie narzędzie analizy dyskursu internetowego
  • Badanie deklaratywne realizowane na próbie reprezentatywnej ponad 4 tys respondentów
Przełomowa metodologia pozwala zbudować pomost pomiędzy rozłącznymi do tej pory światami dyskursu konsumenckiego w internecie oraz danych behawioralnych, w rezultacie dostarczyć bardziej precyzyjną wiedzę.
Marcin Pawilno-Pacewicz

Business Development Manager,
Kantar

 

Business Development Manager w VMLY&R. Researcher i koordynator projektów badawczych z ponad 15-letnim doświadczeniem na rynku polskim i rynkach zagranicznych. Badawcze kroki stawiał w Research International, TNS, Ipsos i Kantar. Na przestrzeni lat zebrał doświadczenie w przekroju kategorii rynkowych od FMCG przez finanse aż do materiałów budowalnych. Specjalista w zakresie integracji insightów ze świata digitalowego i ‘realu’.
Maciej Sobczyński

Research and development manager,
VMLY&R / Brand Fibres

16 lat doświadczenia w pracy badawczo-analitycznej w Polsce i za granicą. Pracował w TNS OBOP, TNS Pentor i VMLY&R Poland/Brand Fibres. Realizował badania dla marek z sektorów FMCG, telekomunikacja, żywność dla niemowląt i dzieci, sprzedaż detaliczna, ubezpieczenia, finanse. Obecnie odpowiedzialny za rozwój narzędzi badawczych VMLY&R Poland/Brand Fibres. Absolwent socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i wykładowca marketingu w social media na Akademii im. Leona Koźmińskiego.