#młodzież, #generacjaZ, #hajpbestyjka, #streetwear, #streetwearrevolution, #kolaboracj,a #suprime #vans, #gucci, #guccigang, #mainstream, #unboxing, #legitcheck, #fejki, #bogactwo, #egalitarnebogactwo, #hajs, #etnografia

KTO SIĘ FLEXUJE W HAJPOWYCH AJTEMKACH Z DROPÓW? Czyli jak streetwear zrewolucjonizował myślenie młodych o marce.

SESJA  GENERACJA Z,
czwartek 24.X, godz. 15.50, sala Bałtyk

Najważniejsza myśl prezentacji

Streetwear to dziś nie tylko styl ubierania się. To zjawisko, skupiające najistotniejsze wartości młodego pokolenia, soczewka dzięki której możemy przyjrzeć się i zrozumieć generację Z. Bez znajomości mechanizmów streetwearu nie da się dziś tworzyć marki dla młodych, ani skutecznie z nimi porozumieć. W naszej prezentacji pokażemy jak to robić.

Opis

Kim są hajpbestyjki? To chłopaki z pokolenia Z interesujący się streetwearem, czyli noszeniem i obrotem ajtemami (ubraniami, butami, gadżetami) hajpowych marek (czyli modnych i bardzo drogich). Streetwearowe ciuchy wychodzą dziś w krótkich limitowanych seriach (dropach) i ich wartość po zakupie szybko rośnie. Po upolowaniu wymarzonego ajtema, robi się więc fit (fotkę na insta) a po jakimś czasie sprzedaje ajtem z dużym zyskiem.

Jeśli myślicie że to niszowa młodzieżowa subkultura – mylicie się. To totalny mainstream. Dzięki sprzedaży wysyłkowej, internetowym dropom i mediom społecznościowym w streetwearze „siedzą” dziś chłopcy polskich miast i wsi, bogaci i biedni, fejmiki i normiki (popularni i zwykli). Streetwear nie jest elitarny, jest dla każdego. Żeby wejść potrzebne są tylko pieniądze na start, a potem dzięki umiejętnym zakupom i sprzedażom można już z tego „żyć”. Rzesze kilkunastoletnich chłopaków obrót streetwearem traktuje jako swoją pracę, a język, rytuały, hierarchie i wartości związane ze streetwearem przenoszą na inne obszary życia.

W naszym wystąpieniu opowiemy historie spotkanych przez nas hajpbestyjek i pokażemy jak rzeczywistość dropów, kamperki, legitczeków, graali, fitów, kolaboracji zmieniła podejście całego pokolenia do marek, oryginalności, pieniędzy i pracy. Przybliżymy mechanizmy i rytuały streetwearu, pokazując to jak zmieniła się infrastruktura sprzedaży i doświadczenie zakupowe. Pokażemy nowe praktyki konsumenckie i nowe typy relacji z marką.

Powiemy, jak wykorzystać mechanizmy streetwearu do budowy potencjału własnej marki, komunikacji z młodymi konsumentami i… tworzenia porozumienia z własnymi dziećmi.

W jaki sposób prezentacja odnosi się do kwestii skutecznego i odpowiedzialnego wspierania decyzji wiedzą o rynku i człowieku?

Bez znajomości mechanizmów, którymi rządzi się steetwear trudno dziś budować markę dla młodych ludzi. W naszym wystąpieniu pokażemy, jaki w praktyce można korzystać z tego, co niesie ze sobą streetwearowa rewolucja. Zaprezentujemy marketerom 3 konkretne scenariusze projektowania swojej marki w oparciu o streetwearowe mechanizmy.

Nasze badanie zostało wykorzystane przez kilkanaście marek do tworzenia strategii produktowej i komunikacyjnej. Badanie wykorzystano mi.in. do stworzenia oferty, projektowania przestrzeni miejskiej, projektowaniu contentu dla młodych ludzi, zmiany w podejściu do swoich pracowników a także (last but not least) pomogło naszym klientom w zrozumieniu swoich dzieci ????

Źródła, materiały, dane:

Badanie etnograficzne i netnograficzne.

Marta
BYRSKA

Etnografka
Kantar

Jestem etnografką. Pracuję w Kantarze.

Basia
ZABOROWSKA

Etnografka
Kantar

Etnografka, reporterka, masażystka. Pracuje w Kantarze.