#Marketing Etyczny, #Polskie Marki, #Strategie Transformacyjne, #Przemiany Kulturowe, #Polacy Diagnoza, #Wyzwania Społeczne

WEJRZENIE W POLSKĄ DUSZĘ. Inspiracje etyczne dla marek.

SESJA  CZŁOWIEK I ALGORYTM,
czwartek 24.X, godz. 15.50, sale D+E+F

Najważniejsza myśl prezentacji

Marketing etyczny potrzebuje strategi transformacyjnych, które rozwiążą napięcie między nowymi wartościami i starymi nawykami konsumenckimi.

Opis

Duże globalne marki zaczynają budować marketing etyczny. W strategiach marketingowych, obok celów komercyjnych, pojawiają się transformacyjne - co oznacza gotowość biznesu do przeprowadzania zmian. Taka przemiana czeka również marki na rynku polskim. Pomyśleliśmy, że warto skonsolidować wiedzę z badań komercyjnych oraz badań społecznych i zajrzeć w polską duszę w roku 2019. Co irytuje w nas samych, co zaś w innych. Co jest źródłem samozadowolenia, co zaś wpędza nas w kompleksy. Czemu troska o innych przestała być wartością społeczną. Dlaczego zanika przyjemność z działań w ramach wspólnoty.

Chcemy zderzyć stan obecny z wyzwaniami, które stawia najbliższa przyszłość.

Wszystko to pozwoli nam wydobyć kierunki działań etycznych, które mogą podjąć polskie marki. Do tego podsumowania inspirują nas najnowsze badania stosunku Polaków do imigracji i emigracji, badania przemian kulturowych obecnych w Polsce, ale też Olga Tokarczuk, Tomasz Karoń i Paulina Goch-Kenawy.

W jaki sposób prezentacja odnosi się do kwestii skutecznego i odpowiedzialnego wspierania decyzji wiedzą o rynku i człowieku?

Prezentacja pokaże przykłady nowych marek oraz transformacji istniejących wcześniej działających zgodnie z marketingiem etycznym.

Źródła, materiały, dane:

  • Badania między innymi Insight Shot o stosunku Polaków do imigracji i emigracji
  • Raporty Trendowe dotyczące Polski i świata
  • Bieżące publikacje z dziedziny socjologii i analizy kulturowej

Marcin
KLAUS

Partner
Insight Shot

Z wykształcenia psycholog, badacz jakościowy wspierający projekty strategiczne i projekty innowacji produktowych. Od ponad 20 lat śledzi rozwój nastawień konsumenckich i postaw społecznych. Autor raportów trendowych opartych na etnografii i analizie kulturowej. Zaczynał pracę w SMG/KRC Millward Brown, potem pracował w Stratosferze, obecnie od 10 lat współwłaściciel butiku badawczego Insight Shot.

Marta
MARCZAK

Dyrektor Zespółu strategii Marki PwC
PwC

Z wykształcenia socjolog, od 15 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako brand manager w firmie spożywczej, następnie jako strateg i partner w Stratosferze, obecnie w PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.