#Animal-Computer Interaction; #design research; #Virtual Reality; #empatia; #narzędzia badawcze

Wirtualna lekcja empatii wobec psa. Design research w projektowaniu wirtualnej rzeczywistości.

odpowiedzialnosc Sesja IX: Design, Piątek, godz. 12.40, Sale A+B+C

Najważniejsza myśl prezentacji:

Podczas prezentacji przedstawimy projekt z obszaru Animal-Computer Interaction, w którym postawiliśmy następujące hipotezy:

  1. Rozwiązanie technologiczne z zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości (ang. VR, virtual reality) może służyć jako narzędzie do ćwiczenia i rozwijania empatii u projektantów.
  2. Projekt z obszaru Animal-Computer Interaction stanowi idealną przestrzeń do eksperymentowania z metodami badawczymi, które wykluczają korzystanie z komunikacji werbalnej.
  3. Projektowanie rozwiązań dla innych gatunków (np. dla psów), niesie ze sobą potrzebę zmian w praktykach badawczo-projektowych, które zostały stworzone z myślą o człowieku.

 


Joanna
Rutkowska

design researcher
Senfino

Design researcherka, specjalizuje się w projektowaniu nowych technologii i usług. Pracuje w Senfino oraz pełni rolę Alumni Coach w IDEO U. Mieszka w Warszawie oraz w Nowym Jorku. Doktoryzuje się w Estonii. Jest autorką 10 publikacji naukowych z obszaru Human-Computer Interaction. Stale uczy się, satysfakcję sprawia jej dzielenie się wiedzą. Współpracuje z firmami polskimi i zagranicznymi, wspiera również projekty studenckie. Regularnie praktykuje jogę, dla relaksu tworzy kolaże. Interesuje się projektowaniem i społecznym oddziaływaniem mody, stale coś czyta.

Olga
Bańka

design researcher
Senfino

Z wykształcenia psycholog i zootechnik, z zawodu badaczka i projektantka. Interesuje się nowym obszarem naukowym Animal Computer Interaction, czyli projektowaniem rozwiązań technologicznych dla zwierząt. Jako osoba zaangażowana w prawa zwierząt, za cel postawiła sobie promowanie ACI w Polsce. W wolnym czasie uprawia wspinaczkę lub uczy się projektować ceramikę. Na co dzień pracuje w Senfino.

Comments powered by CComment