#Konsument #TaktykiAutoprezentacyjne #Wartości #Lovebrands #SocialMedia #ShoppableMedia #OczekiwaniaVsRzeczywistość #Terraincognita #GorszySort
Miłość w czasach... Tik Toka. Czyli wszystko, co marketer chciałby wiedzieć o Tinderze, ale "wstydził się" zapytać
Piątek, 22.X., godz. 10.05, sesja SPOŁECZEŃSTWO
Są marki po które konsumenci sięgają chętniej niż po inne. Nie zawsze oznacza to jednak, że o nich mówią, polecają je, czy – mówiąc językiem marketingu – są ich ambasadorami. Na przykładzie zachowań użytkowników Tindera pokazujemy jakie marki (i nie tylko) są najchętniej wykorzystywane do budowania własnego wizerunku. Z perspektywy marek pokazujemy które love brands mają potencjał do tego, żeby być promowanymi przez samych konsumentów. Z perspekrywy konsumenta: ujawniamy jego aspiracyjny system wartości.
Według amerykańskich naukowców w czasie naszego wystąpienia moglibyście przesunąć w prawo 94 tinderowe profile, a w lewo 43. Dlaczego użtkownicy Tindera dłużej wahają się, zanim kogoś odrzucą? Co może mieć wpływ na finalną decyzję? Czy w aplikacjach randkowych działa strategia pławienia się w cudzej chwale? A jeśli tak, w czyjej chwale chcą się pławić użytkownicy i użytkowniczki Tindera? W mediach społecznościowych walczymy o nie o serdukszka, ale o interakcje i udostępnienia; w analizach Net Promoter Score skupiamy się na promotorach. Analizując profile randkowe, ujawnimy aspiracyjny system wartości Polaków: pokażemy przez pryzmant jakich marek (i nie tylko) chcą o sobie opowiadać, które marki angażują do budowania swojego pozytywnego wizerunku oraz czy są to te same love brands, które królują w globalnych rankingach.
Dedykowane badanie własne: analiza treści
Przegląd akutalnej literatury, artykułów naukowych, wystąpień na globalnych eventach (m.in. Karpova H. (2020), Fenomen social dating: strategie autoprezentacji, Zoon Politikon, 2020, 11/2020, s. 200-231)
Przegląd akutalnej literatury, artykułów naukowych, wystąpień na globalnych eventach (m.in. Karpova H. (2020), Fenomen social dating: strategie autoprezentacji, Zoon Politikon, 2020, 11/2020, s. 200-231)
Poszerzamy wiedzę o konsumencie z nietypowej perspektywy. Ujawniamy i odczarowujemy: prezentujemy prawdziwy aspiracyjny system wartości konsumentów. Pokazujemy, jakie marki są dla nich naprawdę premium (a także jakie marki są promowane przez samych użytkowników). Prezentujemy jak funkcjonuje ten rodzaj love brands (być może zaskakująco dla Teamu Marketingowego z Centrali) w codziennym życiu statystycznego Kowalskiego.

Aleksandra Smoter
Senior Insight Specialist, Wavemaker
Absolwentka socjologii. Badaczka ilościowa. Wyszczekany Millennials. Doświadczenie zdobywała w TNS Polska (Kantar). Obecnie realizuje projekty badawcze dla klientów agencji Wavemaker. Dodatkowo współtworzy raporty trendowe (Grey Market, SportWave, HealthWave), a także szkoli klientów i pracowników agencji jak efektywnie pracować z danymi. W Polskim Towarzystwie Badaczy Rynku i Opinii angażuje się w projekty kontentowe. Autorka najwyżej ocenionego wystąpienia Forum IAB 2020.

Szymon Lipiński
Data and Strategy Director, Wavemaker
Z branżą marketingu związany od 13 lat. Posiada doświadczenie we współpracy z Klientami z różnych kategorii, m.in. FMCG, Entertainment, Finance, OTC, Moto, Retail. Autor oraz współautor innowacyjnych kampanii i strategii, wielokrotnie nagradzanych w takich konkursach jak: Effie, Mixx Awards, Innovation Ad, KTR, Złote Spinacze, Eurobest. Absolwent centralnych szkoleń WPP z prezentacji i wystąpień publicznych. Od 2017r wykładowca Collegium Civitas. W Wavemaker obecnie odpowiedzialny za projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań z dziedziny Precision Marketing, strategii danowych, DMP. Autor najwyżej ocenionego wystąpienia Forum IAB 2020.