#homeoffice #backtooffice #komfort pracy #jakmotywowaćpracownika #ekologiczne biura #zdrowa przestrzeń #wellbeing

Owocowe piątki, ogród na dachu, model hybrydowy – dlaczego to za mało, by radośnie wrócić do pracy w biurze?

Czwartek, 21.X., godz. 15.05, sesja LUDZKIE ZASOBY
Początek pandemii to zachłyśnięcie się home office. W końcu nie trzeba stać w korkach i można dłużej pospać. Nikt nie liczy, ile razy odwiedziliśmy kuchnię i czy na pewno miarowo stukamy w klawiaturę. Po ponad roku pandemii zadajemy sobie pytanie, czy taki stan rzeczy niesie więcej korzyści czy zagrożeń. I czy biura wraz z kadrą nimi zarządzającą są w stanie odpowiedzieć na nowe potrzeby pracowników. Bo przecież pracownicy już do biur przynajmniej częściowo wrócili, czy tego chcieli, czy nie.
Czym było biuro? Przestrzenią z biurkami i wspólną kuchnią. Miejscem, gdzie zawsze z kimś można porozmawiać. Salkami konferencyjnymi z firmowym cateringiem. A czym powinno być biuro w czasach, gdy liczba w nim przebywających osób zależy od liczby metrów kwadratowych? Gdy w salce konferencyjnej siedzi się co trzecie krzesło, a połowa osób uczestniczy w spotkaniu zdalnie? Potrzeby pracowników biurowych po kilkunastu miesiącach pandemii już nie są takie same, jak wcześniej. Z jednej strony posmakowanie „wolności” w postaci home office, z drugiej potrzeba odbudowania relacji, które trudno nawiązywać za pośrednictwem zooma. Zaoferowanie pracownikom pracy w modelu hybrydowym to już za mało, aby przebić konkurencję. Ograniczenia w podróżowaniu, zamknięte restauracje i kina pozwoliły wygospodarować kilka, czy nawet kilkanaście dodatkowych godzin w tygodniu. Często zamienionych na kolejne godziny pracy lub na rozmyślanie nad swoim stanem zdrowia. Im więcej czasu nad laptopem, tym więcej symptomów, które tylko demonizowały myśli o zdrowiu. Z tymi myślami oraz tęsknotą za pracą z wygodnej kanapy, pracownicy wracają do biur. A z czym pracodawca wraca do nich? Wielu tylko z hot deskami, profesjonalnym krzesłem i listą pandemicznych procedur. Trochę mało. Podczas naszego wystąpienia opowiemy o zderzeniu nowych oczekiwań pracowników z realiami biurowymi i opowiemy o innowacyjnych rozwiązaniach, które mogą zapewnić wysoki komfort pracy i być motywatorem zmiany. Przedstawimy zarówno perspektywę pracowników biurowych, jak i osób, które o wyglądzie i funkcjach biura decydują.

Badania CAWI, realizowane wśród pracowników biurowych z Polski, Czech, Rumunii i Węgier, badanie luty, N=1200, badanie czerwiec N=2000

Warsztaty eksperckie

Wyniki prezentowanych badań otwierają pole do dyskusji, czym powinno być dzisiejsze biuro. Dają szereg wskazówek dla pracodawców i managerów, w jaki sposób można wykorzystać potencjał biur i zwiększyć komfort pracy w nich z korzyścią dla dwóch stron (pracownika i pracodawcy).
Małgorzata Głos
partnerka, Zymetria
Ekspertka z blisko 20 letnim doświadczeniem w badaniach rynku. Na co dzień doradza klientom jak wykorzystywać insighty konsumenckie do wdrażania skutecznych rozwiązań biznesowych. Współpracuje z kluczowymi producentami branży FMCG, specjalizuje się w badaniach shopperowych. Wszystkie tematy społeczne są jej bliskie, szczególnie angażuje się w projekty wspierające rozwój edukacji. Swoje doświadczenia zdobywała w agencji badawczej Nielsen, a wcześniej w działach marketingu po stronie klienta. Obecnie jest Partnerem w agencji badawczo-analitycznej Zymetria.
Magda Sosna
Corporate Communications Coordinator, spółka biurowa Skanska w CEE
Magda jest profesjonalistką i pasjonatką PR. Pracowała dla instytucji publicznych, agencji i korporacji. Test Gallupa mówi, że jej talentem jest wizjonerstwo i strategiczne myślenie – taka też jest każda kampania, którą prowadzi – skupiona na celu oraz wychodząca poza schematy. Jej ambicją i misją jest budowanie świadomości na temat wpływu PR korporacyjnego na biznes oraz udowodnienie, że PR nie jest funkcją wsparcia tylko niezbędnym elementem każdej strategii biznesowej. Magda specjalizuje się w komunikacji B2B, strategii, personal brandingu, doradztwie dla kadry zarządzającej.