XXI Kongres Badaczy

PROGRAM

CZWARTEK, 22 PAŹDZIERNIKA

10.00

11.45

SESJA PLENARNA

11.45 – 12.30

Przerwa na kawę

12.30

14.00

12.35

Od real-time marketingu do ideologii: jak projektować markę prawdziwie zaangażowaną?

Zofia Smełka-Leszczyńska, Krzysztof Najder (Stratosfera Brand New Galaxy)

12.55

Reklamowy kompas kryzysowy – jak skutecznie komunikować się w niepewnych czasach kryzysu

Aleksandra Trojanowska, Agnieszka Hermel (Ipsos)

13.15

Czy sytuacje burzące poczucie bezpieczeństwa oznaczają kryzys dla innowacji FMCG?

Karolina Flaht-Soroka, Marek Rudek (Nielsen)

13.35

Sesja Q&A

moderuje Michał Kociankowski

12.35

“Strange(r) Things”, “Mindhunter” czy “Money heist”? Jak Netflix sformatował widzów, kulturę audiowizualną i marketing.

Joanna Kopeć (Nielsen)

12.55

GOT A MATCH! Czyli o tym, jak oddaliśmy cyberkorporacji wolność budowania naszych relacji. O Tinderze jako metaforze współczesności.

Tomasz Dulinicz, Magdalena Szemioth (smartscope)

13.15

Czy zaufać sztucznej inteligencji? – perspektywa konsumenta

Wojciech Trzebiński (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Michał Piechocki (ARC Rynek i Opinia)

13.35

Sesja Q&A

moderuje Michał Protasiuk

12.35

W stronę post-wzrostu? Czy doświadczenie pandemii pozwoli nam uratować planetę?

Dominika Blachnicka – Ciacek (Uniwersytet SWPS), Paweł Ciacek (Researche Collective)

12.55

Kryzys ekologii czy ekologia w kryzysie? O zmieniających się postawach konsumenckich.

Marcin Hinz, Iwona Wilmowska (Ipsos)

13.15

Spirala czasu – do czego się adaptujemy, a co nas wykańcza?

Jacek Wasilewski (Narrative Impact), Agata Kostrzewa (Uniwersytet Warszawski)

13.35

Sesja Q&A

moderuje Iza Rudak

14.00 – 15.00

Przerwa na lunch

15.05

16.30

15.05

Straszenie Kodakiem – jak wykorzystanie odpowiedniej narracji, badań i mediów cyfrowych ułatwia pozyskanie uwagi i budżetów kluczowych interesariuszy

Paweł Stężycki (Alior Bank), Maciej Bielewicz

15.25

Widzieć we mgle – jak stworzyć wewnętrzny think tank zasilający organizację w insighty i szanse biznesowe

Magda Dobrowolska-Sagan (Santander Bank Polska)

15.45

Czyja prawda jest prawdziwsza? Jak wyjść zwycięsko spod ekstremalnego ostrzału danych na przykładzie wpływu COVID-19 na zwyczaje zakupowe Polaków

Agnieszka Sowa (Kantar), Marek Kolano (Mastercard)

16.05

Sesja Q&A

moderuje Katarzyna Piwowarczyk

15.05

„Dla nas najważniejsza jest informacja niż źródło, z którego pochodzi!” – czyli jak wiara w teorie spiskowe oswaja niepewność – szczególnie dzisiejszą

Marta Piekarczyk, Marta Zalewska (Ipsos Polska)

15.25

Wojna (dez)informacyjna wokół pandemii

Dobromir Ciaś (EDGE NPD, ABTSHIELD)

15.45

Co mówi ekspert, kiedy ma gorączkę?

Paweł Pawiński (Uniwersytet Wrocławski), Maciej Kosiorek (o11e)

16.05

Sesja Q&A

moderuje Łukasz Mazurkiewicz

15.05

Jeszcze na fali, czy już pod wodą? 3 fale globalnego kryzysu: Covid19 – Recesja – Globalne ocieplenie. Jaki konsument i jakie produkty na nowe czasy?

Magdalena Piwkowska, Anna Maria Stawiska (Nielsen)

15.25

ECO MOMENT OF TRUTH – marko pomóż mi podejmować ekologiczne wybory!

Krystyna Jarek (Booster of Innovation)

15.45

Surfując na fali trendu – czy i jak proekologiczne działania marek wpłynęły na ich brand equity

Marcin Pawilno-Pacewicz, Maciej Sobczyński (VMLY&R/Brand Fibres)

16.05

Sesja Q&A

moderuje Anna Gorączka

PIĄTEK, 23 PAŹDZIERNIKA

10.05

11.30

10.05

W labiryncie decyzji – zrozumieć i zoptymalizować proces decyzyjny. Jak uniknąć oczywistości i zapewnić konkretne wskazówki dla biznesu

Anna Martenka (Play), Hanna Kuźmierkiewicz (GfK Polonia)

10.25

Zadomowieni z pandemią. Jak długo możemy jeść z jednego talerza – Polska na tle innych krajów.

Izabela Kiwak (Ringier Axel Springer Polska), Dawid Adamczyk (NEUROHM)

10.45

Znamy osobowość naszych klientów! No i co z tego?

Jakub Rzeźnik, Izabella Krzemińska (Orange Polska)

11.05

Sesja Q&A

moderuje Tomasz Opalski

10.05

„Mental health check”, czyli jak o zdrowiu psychicznym mówi pokolenie Z

Katarzyna Lipińska (4P)

10.25

O czasie kiedy nic nie jest pewne, a zmiana jest na porządku dziennym, czyli życiu przed 30tką. Nie mylić z pandemią.

Artur Janiszewski (mBank), Paulina Drężek (IQS), Ewa Galica (And Sons)

10.45

Czy seniorzy wzięli digital za rogi?

Małgorzata Olszewska, Joanna Mazurkiewicz (4P)

11.05

Sesja Q&A

moderuje Robert Zydel

10.05

Moja krowa daje najlepsze steki i dobrze jej się żyje. O redefinicji kategorii mięsa w nowych czasach.

Alicja Włodarczyk (Kantar)

10.25

Futurologia domowej roboty – czyli jak rodzice widzą przyszłość swoich dzieci w nieprzewidywalnym świecie

Joanna Szóstak (Ipsos)

10.45

Welcome to mirrorworld

Natalia Hatalska (infuture.institute)

11.05

Sesja Q&A

moderuje Michał Dubrawski

11.25 – 11.55

Przerwa na kawę

12.00

13.20

12.00

Czy automatyczni ankieterzy śnią o elektrycznych respondentach?

Olga Orzechowska (PBS)

12.20

Jak dbać o siebie będąc badaczem. Czego uczą nas badacze trudnych tematów

Joanna Włodarczyk (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)

12.40

Co się kryje za ostrym cieniem mgły, czyli #hot16challenge2 jako zwierciadło nastrojów społecznych w środowisku artystycznym oraz społeczeństwie polskim

Anna Trząsalska (Kantar)

13.00

Sesja Q&A

moderuje Michał Lutostański

12.00

Flow, płaczące dzieci i dziesięcioręki Budda – o pracy z domu w czasach pandemii

Bartłomiej Brach (brightlight), Mikołaj Lewicki (Uniwersytet Warszawski)

12.20

Edukacja w epidemii – zmiana kultury uczenia się?

Małgorzata Łukianow (Centrum Nauki Kopernik)

12.40

#zostańWdomu – Czyli gdzie? Obrazy „domu” w komunikacji marketingowej czasów pandemii

Barbara Frątczak-Rudnicka, Katarzyna Lipińska (4P)

13.00

Sesja Q&A

moderuje Anna Karczmarczuk

12.00

Strachy na lachy, Nieustająca makabra, Déjà vu – w końcu normalnie, Niech się dzieje wola Boża i inne scenariusze przyszłości. Czego się boimy i jak widzimy przyszłość.

Robert Kostka-Zawadzki (Agora), Waldemar Izdebski (PBC)

12.20

Czy po pandemii będzie jeszcze Black Friday? Rzecz o nieodpartej pokusie przewidywania przyszłości …

Magdalena Jakubowska – Wąsowicz (Avon Cosmetics)

12.40

Trendy konsumenckie w świecie post-COVID. Big Bang czy przyśpieszona ewolucja?

Dominika Grusznic-Drobińska, Agnieszka Witecka, (GfK Polonia)

13.00

Sesja Q&A

moderuje Agnieszka Warzybok

13.20- 14.20

Przerwa na lunch

14.20

SESJA PLENARNA

14.25

30 lat doświadczenia pracy w niepewności. Czego biznes może się nauczyć od NGO-sów

Beata Charycka (Stowarzyszenie Klon/Jawor, portal ngo.pl)

14.55

Improwizacja jako kluczowa kompetencja w czasach niepewności

Bart Jurkowski (I’MPRO IMPRO )

15.25

Sondaże w czasach podziału – debata ekspercka

16.00

Zakończenie

PRELEGENCI

Dawid

ADAMCZYK

Maciej

BIELEWICZ

Dominika

BLACHNICKA-CIACEK

Bartłomiej

BRACH

Beata

CHARYCKA

Paweł

CIACEK

Dobromir

CIAŚ

Magdalena

DOBROWOLSKA-SAGAN

Paulina

DRĘŻĘK

Tomasz

DULINICZ

Karolina

FLAHT-SOROKA

Barbara

FRĄTCZAK-RUDNICKA

Ewa

GALICA

Dominika

GRUSZNIC-DROBIŃSKA

Natalia

HATALSKA

Agnieszka

HERMEL

Marcin

HINZ

Waldemar

IZDEBSKI

Magdalena

JAKUBOWSKA-WĄSOWICZ

Artur

JANISZEWSKI

Krystyna

JAREK

Bart

JURKOWSKI

Izabela

KIWAK

Marek

KOLANO

Jonna

KOPEĆ

Maciej

KOSIOREK

Robert

KOSTKA-ZAWADZKI

Agata

KOSTRZEWA

Izabela

KRZEMIŃSKA

Anna

KUŹMIERKIEWICZ

Mikołaj

LEWICKI

Katarzyna

LIPIŃSKA

Małgorzata

ŁUKIANOW

Anna

MARTENKA

Joanna

MAZURKIEWICZ

Krzysztof

NAJDER

Małgorzata

OLSZEWSKA

Olga

ORZECHOWSKA

Marcin

PAWILNO-PACEWICZ

Paweł

PAWIŃSKI

Michał

PIECHOCKI

Marta

PIEKARCZYK

Magdalena

PIWKOWSKA

Marek

RUDEK

Jakub

RZEŹNIK

Zofia

SMEŁKA

Maciej

SOBCZYŃSKI

Agnieszka

SOWA

Anna Maria

STAWISKA

Paweł

STĘŻYCKI

Magdalena

SZEMIOTH

Joanna

SZÓSTAK

Olga

TROJANOWSKA

Anna

TRZASKALSKA

Wojciech

TRZEBIŃSKI

Jacek

WASILEWSKI

Iwona

WILMOWSKA

Agnieszka

WITECKA

Alicja

WŁODARCZYK

Joanna

WŁODARCZYK

Marta

ZALEWSKA