XXI Kongres Badaczy

#Tribes #Grupy zainteresowań #Brand Equity #Eko #Trendy

Surfując na fali trendu – czy i jak proekologiczne działania marek wpłynęły na ich brand equity

Czwartek, 22.X., godz. 15.45, Sesja EKO(R)EWOLUCJA
Które marki zyskały na byciu „eko”, a które straciły? Dlaczego? Na te pytania odpowiemy w prezentacji.
Trend „bycia eko” wśród marek i nie tylko jest obecny już od kilku lat, jednak dopiero od niedawna zaczyna mieć wpływ na realne zachowania konsumentów, którzy coraz silniej zaczynają dostrzegać związki między własnymi działaniami a otaczającą nas rzeczywistością (np. pełna segregacja śmieci, ocieplenie klimatu). Niektóre marki prowadzą politykę działań proekologicznych od dłuższego czasu, inne zdecydowały się popłynąć z „zielonym nurtem” od niedawna. Dzięki unikalnym w skali globalnej narzędziom, potrafimy precyzyjnie określić, które z nich zyskały na wartości w oczach proekologicznych trendsetterów vs reprezentatywnej populacji Polaków. Opowiemy o zmienności brand equity marek z branż, które są w sposób oczywisty powiązane z trendem eko (np. produkty spożywcze, automotive), ale także tych mniej oczywistych (np. banki czy beauty) w zależności od wrażliwości konsumenta. Analizy doprowadzą do rekomendacji dla marek wskazujących czy i w jakiej branży warto mówić o ekologii.
BrandAsset Valuator® – narzędzie tworzone przy współudziale naukowców z University of Columbia, MIT, Dartmouth oraz University of Washington, to największe i najdłużej prowadzone badanie marek na świecie. Wykorzystuje unikalną metodologię, która pozwala oceniać kondycję i percepcję marek, ale także ich kulturowe zakorzenienie. W samej Polsce w jednej fali badania uczestniczy ponad 4 tysiące respondentów, oceniane jest prawie 1500 marek, a dane gromadzone są metodą PAPI, oraz BrandAsset Valuator® Social – narzędzie zbudowane w oparciu o metodologię BrandAsset Valuator, jednak mierzące equity marek w rzeczywistości digitalowej. Obecnie monitorowane za jego pomocą jest kilkaset marek z różnych segmentów.
Dostarczymy wiedzy strategicznej i przedstawimy rekomendacje dla marek, które swoich szans upatrują w byciu bardziej „eko”.
Marcin Pawilno-Pacewicz
Business Development Manager, VMLY&R/Brand Fibres
Business Development Manager w VMLY&R/Brand Fibres. Researcher i koordynator projektów badawczych z ponad 14-letnim doświadczeniem na rynku polskim i rynkach zagranicznych. Badawcze kroki stawiał w Research International, TNS, Ipsos i Kantar. Na przestrzeni lat zebrał doświadczenie w przekroju kategorii rynkowych od FMCG przez finanse aż do materiałów budowalnych. Specjalista w zakresie integracji insightów ze świata digitalowego i „realu“.
Maciej Sobczyński
Research and Development Manager, VMLY&R/Brand Fibres
15 lat doświadczenia w pracy badawczo-analitycznej w Polsce i za granicą. Pracował w TNS OBOP, TNS Pentor i VMLY&R Poland/Brand Fibres. Realizował badania dla marek z sektorów FMCG, telekomunikacja, żywność dla niemowląt i dzieci, sprzedaż detaliczna, ubezpieczenia, finanse. Obecnie odpowiedzialny za rozwój narzędzi badawczych VMLY&R Poland/Brand Fibres. Absolwent socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i wykładowca marketingu w social media na Akademii im. Leona Koźmińskiego.