XXI Kongres Badaczy

#MasterTheCrisis #PostCovidKonsument #NewNormalTrends #Ewolucja #NewWorld

Trendy konsumenckie w świecie post-COVID. Big Bang czy przyśpieszona ewolucja?

Piątek, 23.X., godz. 12.40, Sesja PODRÓŻ W (NIE)ZNANE
Jak zmienią się trendy konsumenckie w czasach post-COVID? Co wyznaczy naszą nową normalność, a co przestanie się liczyć? Czy na pewno nic już nie będzie takie samo? A może są postawy i zachowania, których nie zmieni nawet COVID?
Od kilkudziesięciu lat świat zmienia się w zaskakująco szybkim tempie. Trendy ciągle ewoluują, dlatego trzeba je bacznie obserwować, by nadążać za konsumentem. Od wielu lat kwantyfikujemy ilościowo trendy konsumenckie, dlatego obraz świata przed wybuchem pandemii jest nam dobrze znany. Niespodziewanie, w marcu 2020 roku nasz świat staje do góry nogami. Czy tempo ewolucji przyśpiesza, czy może w wyniku wybuchu pandemii powstaje coś całkowicie nowego? Jako badacze natychmiast zadajemy sobie pytania: Czy dotychczasowe trendy mają jeszcze jakiekolwiek znaczenie? Co będzie dla konsumentów dalej ważne, co zyska/straci na sile? Jak teraz przekonać do siebie konsumentów i jak komunikować się z nabywcami? Wiemy czym dla konsumenta była jakość, wygoda czy wiedza. Jaki jest ich nowy wymiar? Czym teraz jest dla nas bezpieczeństwo? Czy w obliczu pandemii ekologia ma dla nas jeszcze znaczenie? Pracując z trendami, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że ich rozpoznanie to dopiero początek – jak to wykorzystać w strategii dowiecie się z naszego wystąpienia.
  • Globalne badanie Consumer Life – lata 2000-2019
  • COVID Consumer Pulse – badanie trackingowe realizowane w 14 krajach w cyklach dwutygodniowych od marca 2020
  • Wiedza z zakresu psychologii ewolucyjnej
  • Desk Research
Jesteśmy na etapie publikacji pierwszych danych i konsultacji dla klientów. Zakładamy, że nasze opracowania pełne insightów i inspiracji będą wsparciem dla naszych klientów w podejmowaniu strategicznych decyzji. Trendy pomagają odnaleźć się w nowym świecie, zrozumieć konsumenta i dają wskazówki, jak należy z nim się komunikować w zaistniałej sytuacji. Na pewno w październiku będziemy w stanie pokazać, co zadziałało i w jaki sposób można przekuć kryzys wywołany koronawirusem w sukces.
Dominika Grusznic-Drobińska
Director Consumer Insights & Marketing Effectiveness, GfK Polonia
Z badaniami rynku związana od 20 lat. Z wykształcenia Socjolog (UW), absolwentka Szkoły Strategii Marki przy SAR. Specjalizuje się w badaniach ilościowych. Wspiera klientów w strategicznych decyzjach na różnych etapach życia produktu: od tworzenia konceptu, poprzez testy produktu, opakowania, po pretesty i monitoring komunikacji. W GfK odpowiedzialna za badania trendów konsumenckich.