#młodzi, #genZ, #badania_podłużne, PolskaVSświat, #stereotypy, #młodzi2021vs2015i2011, #trendy, #trendy_wśród_trendsetterów, #zetki, #targetprzyszłości, #diversity, #generacja_kontentu, #marketerzy

Twórcy z Tik Toka vs. hard userzy LinkedIna – czyli o nierównej walce o zrozumienie ZETek przez wielkomiejskich marketerów

Piątek, 22.X., godz. 12.15, sesja SPOŁECZEŃSTWO CZ.2
GENERACJA DZISIEJSZYCH MŁODYCH TO NAJBARDZIEJ RÓŻNORODNA GENERACJA DOTYCHCZAS, A KOMUNIKUJE SIĘ Z NIĄ NAJBARDZIEJ HOMOGENICZNA GRUPA: MY – MARKETERZY Czy młodzi wolą marki wspierające, czy raczej te, które je challenge’ują? Jak młodzi polscy wypadają na tle młodych innych nacji? Jak wygląda przyszłość naszego kraju, biorąc pod uwagę różnice między młodymi kobietami i młodymi mężczyznami w Polsce?
To nie jest kolejna prezentacja o najnowszych danych o Generacji Zet. To wystąpienie, które dzięki badaniom podłużnym (2011-2021) pokazuje jak młodzi zmieniają się jako generacja oraz jak różnią się między sobą. Dzięki tej wiedzy możemy wejrzeć w ich przyszłość, poznać trajektorie trendów, poszukać cech emergentnych. Poznamy nie tylko ogólne cechy tej grupy na przestrzeni lat, lecz przede wszystkim skupimy się na tym, jak różni młodzi są. Pokażemy specyfikę polskich młodych na tle światowej grupy młodych, porównamy młodych z małych i dużych miast, wreszcie sprawdzimy jak różnią się młode kobiety od młodych mężczyzn. Odpowiemy sobie na pytania: jaka jest dzisiejsza waluta młodych, jakich marek szukają: wspierających czy challenge’ujących? Czy Internet ich łączy, czy raczej dzieli. Czy wolą być ciągle zajęci, stymulowani czy raczej cieszą się, jeśli mogą w ostatniej chwili odwołać plany. To jednak tylko jedna strona medalu. Ważne jest nie tylko to z kim i jak się komunikujemy, lecz także to, kto tę komunikację tworzy. Czas więc na rachunek sumienia i szczere spojrzenie na nas, tworzących tę branżę. Co my myślimy, że wiemy o młodych? Jak różny jest nasz świat od świata młodych? Wreszcie jak różnorodni jesteśmy my-marketerzy Porozmawiamy o tym, jak dane badawcze mogą nam pomóc tworzyć komunikację, która rezonuje wśród młodych, gdzie szukać odpowiedniej perspektywy i jak nie ufać tylko intuicji. Podsumowując z jednej strony sprawdzimy jak zmieniają się młodzi, bazując na badaniach podłużnych, dzięki czemu nie tylko zaobserwujemy zmiany, lecz także dostrzeżemy w jakim kierunku zmienia się ich przyszłość. Z drugiej strony przyjrzymy się marketerom, sprawdzając jakie mamy szanse w komunikacji z ZET-kami. Omówimy więc cechy młodych, które następnie skonfrontujemy z wiedzą o marketerach. Młodzi? Czas na reset.
  • Raporty Truth About Gen Z (2021) by McCANN Worldgroup (26 krajów (w tym PL) , N=32 204)
  • Raport Truth About Yourth (18 krajów, N=33 000 w tym PL, 2015)
  • Raport Truth About Youth (7 krajów, N=7 000, 2011),
  • Badanie przeprowadzone na marketerach w Polsce (sierpień-wrzesień 2021)
  • Global Web Index (sierpień-wrzesień 2021)
Merytoryczna, stale aktualizowana wiedza o grupie docelowej pozwala tworzyć rozwiązania adekwatne dla odbiorcy. Wiedząc, jaka jest grupa dzisiejszych młodych, możemy przygotować produkty, usługi i komunikację, które realnie odpowiedzą na ich potrzeby. Dzięki temu marki będą mogły odgrywać znaczącą rolę w ich życiu. Wymaga to jednak stale aktualizowanych danych badawczych. Co więcej młodzi to oczywiście target przyszłości. Znając dane i kierunki zmian wśród młodych mamy niejako wgląd w ich przyszłość – w przyszłość trendsetterów.
Marcin Samek
Strategy and Social Media Director, McCANN
Dyrektor działu strategii i social media w warszawskim oddziale McCANN Polska. Ponad 17 lat doświadczenia w tworzeniu strategii marketingowych i komunikacyjnych m.in. dla takich marek jak KFC, Wyborowa, Żołądkowa Gorzka, Bank Pekao SA, IKEA, Książęce, Dębowe Mocne, Coca-Cola, Delicje, Peugeot, Honor, czy Samsung. Zanim dołączył do McCann Polska pracował m.in. w HAVAS Worldgroup Warsaw (dawniej EURO RSCG), czy Agencji Reklamowej S4. Trener i wykładowca m.in. w Szkole Strategii Marki SAR i MBS by Effie Program. Juror w takich konkursach branżowych jak Innovation Awards, czy Effie Awards – przewodniczący grupy jurorskiej w Effie 2019. Absolwent filozofii i socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Natalia Drobniak
Senior Strategic Planner, McCANN
Strateżka-psycholożka. Osiem lat doświadczenia w pracy po stronie agencji. Od 4 lat w McCANN Polska dla marek L’Oréal Paris, Maybelline New York, Coca-Cola, Dettol. To projekty z zakresu strategii komunikacji i marki. Główne wyróżnienia: nagrody Effie (2016, 1018, 2019, 2020), bycie jurorem w konkursie Young Creatives, Innovation Award, ukończenie Szkoły Strategii Marki. Absolwentka Uniwersytetu SWPS.