Copywriter vs AI – dlaczego warto postawić na człowieka?
W dobie dynamicznie rozwijającej się sztucznej inteligencji (AI), wiele firm zastanawia się, czy zastąpić tradycyjnych copywriterów maszynami. Chociaż narzędzia AI mogą generować teksty w krótkim czasie i przy stosunkowo niskim koszcie, pozostają pewne aspekty, które czynią profesjonalnych copywriterów osobami nadal niezastąpionymi.
Popularny dziś content marketing to działanie polegające na przyciągnięciu uwagi stałych odbiorów poprzez przygotowywanie wartościowych, specjalistycznych treści. Opracowywanie i publikowanie oryginalnych, autorskich tekstów muszą być, przede wszystkim regularne, żeby dzięki temu można było zbudować własną, zaangażowaną społeczność. Jeśli właścicielowi firmy zależy na tym, by za treścią szła sprzedaż, procesy zakupowe, inaczej zwane lejkami marketingowymi, muszą zawierać angażujące odbiorcę materiały.
Dzięki dobrze przygotowanej strategii content marketingu, łatwiej jest zdefiniować procesy, pozwalające osiągnąć określone cele sprzedażowe. Treści, które pojawiają się sporadycznie i przypadkowo, nie napisane pod kątem zasad SEO, nie będą przyciągały uwagi. Do pomocy w przygotowywaniu content marketingu bardzo często wykorzystuje się obecnie sztuczną inteligencję. Jej atutem jest szybkie tworzenie dużej ilości treści, na każdy temat. Jednak wykorzystywanie AI nie zawsze może przynieść określone rezultaty. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki internetowe bez większych problemów potrafią oddzielić teksty napisane przez ludzi od tych, które piszą roboty AI. Ponadto należy pamiętać, że jak na razie AI nie jest w stanie tworzyć tekstów pod SEO, chyba że otrzyma bardzo szczegółowe wytyczne (tzw. prompt). Rynek sprzedaży nie może funkcjonować bez wartościowych treści, a odbiorcy oczekują ich regularności, wysokiej wartości i wsłuchiwania się w ich potrzeby.
Skuteczność content marketingu w dobie sztucznej inteligencji
Ze względu na szybki rozwój internetu, w ciągu ostatnich kilku lat, powstało bardzo dużo witryn zawierających ogromne ilości treści. Każda firma pragnąca się wyróżnić, musi posiadać na swojej stronie internetowej profesjonalnie przygotowywane, bardzo dobre jakościowo teksty, które będą dobrze odbierane nie tylko przez klientów, ale również przez algorytmy wyszukiwarek.
Strategia tworzenia treści przyciągających uwagę nazywa się „inbound marketing” i ma na celu zwrócenie uwagi klientów oraz zbudowanie z nimi trwałej relacji. Zautomatyzowanie komunikacji z odbiorcą pomaga zminimalizować koszty i zoptymalizować działania, trafiając jednocześnie do konkretnych grup klientów. Regularny wzrost ich liczby jest celem większości planów marketingowych, ponieważ są to lojalni odbiorcy przekazywanych treści marketingowych.
Dzięki wdrożeniu strategii content marketingu, przedsiębiorca ma możliwość budowania wśród nich i umacniania świadomości marki, co zapewnia mu stały dopływ konsumentów oraz spójność komunikacji z nimi we wszystkich kanałach. Dlatego przygotowywanie treści na strony warto zlecić profesjonalnym agencjom marketingowym, zatrudniającym bądź współpracującym z doświadczonymi copywriterami, które potrafią kompleksowo zająć się marketingiem sprzedaży. Poszukując takich firm usługowych w internecie, można przy okazji sprawdzić wyniki rozgrywek sportowych, wykorzystując Betclic kod promocyjny.
Sztuczna inteligencja stała się ważnym wsparciem w content marketingu, umożliwiając automatyzację wielu procesów i personalizację przekazów. Choć AI skutecznie wspiera działania marketingowe, to dobrze jest umiejętnie łączyć ją z kreatywnością i empatią doświadczonych copywriterów.